کارآفرینی ۸۶ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

کارآفرینی ورودی ۸۶ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (دوره سوم)

کارآفرینی ۸۶ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

کارآفرینی ورودی ۸۶ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (دوره سوم)

آشنایى با مفاهیم بازاریابى

 

1- شما دختری را در یک مهمانى می‌بینید. به سوى او می‌روید و می‌گوئید: «من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» این بازاریابى مستقیم است.
٢- شما با تعدادى از دوستانتان در یک مهمانى هستید و دختر زیبایى را می‌بینید. یکى از دوستان شما به او نزدیک می‌شود و شما را به او نشان می‌دهد و می‌گوید: «او خیلى ثروتمند است. با او ازدواج می‌کنى؟» این تبلیغات است.
٣- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید. از او شماره تلفنش را می‌گیرید و روز بعد به او تلفن می‌کنید و می‌گوئید: «سلام. من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» این بازاریابی‌ از راه دور (Telemarketing) است.
٤- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید. از جا بلند می‌شوید، لباستان را صاف و صوف می‌کنید، به نزد او می‌روید برایش نوشابه می‌ریزید، در را برایش باز می‌کنید، به او پیشنهاد می‌کنید که برسانیدش و بعد می‌گوئید: «ضمناً، من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» این روابط عمومى است.
٥- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید. او بلند می‌شود و نزد شما می‌آید و می‌گوید: «تو خیلى ثروتمندى! با من ازدواج می‌کنى؟» این یعنى شناخت مارک (تجارى).
٦- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید، نزد او می روید و می‌گوئید: «من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» او لبخندى به لب می‌آورد. این یعنى بازخورد (Feedback) مشترى.
٧- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید. نزد او می‌روید و می‌گوئید: «من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» و او شما را به شوهرش معرفى می‌کند. این یعنى فاصله بین عرضه و تقاضا.
٨- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید. نزد او می‌روید و قبل از این که چیزى بگوئید، شخص دیگرى می‌آید و به او می‌گوید: «من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» و او به آن فرد جواب مثبت می‌دهد. این یعنى رقابتى که سهم شما از بازار را می‌بلعد.
٩- شما دخترى زیبا را در یک مهمانى می‌بینید. نزد او می‌روید و قبل از این که به او بگوئید: «من خیلى ثروتمندم. با من ازدواج می‌کنى؟» زنتان سر می‌رسد. این یعنى محدودیت در ورود به بازارهاى جدید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد